Pajūrio naujienos
Še6132027
Se7142128
Apklausa

Ar verta uždrausti azartinių lošimų reklamą?

Taip
Ne
Neturiu nuomonės
Komentarų topas
Vydmantų gimnazijos moksleivė Kamilė Pulokaitė (priekyje) su drauge iš Trakų Kamile Agintavičiūte savo pirmojoje savarankiškoje kelionėje Londone.

Paskutinis vasaros mėnuo visada būna labiausiai spontaniškas. Ne vienas stengiasi išnaudoti likusias saulės ir laisvės dienas patiems geriausiems prisiminimams. Taip pat ir aš, Kamilė Pulokaitė, Vydmantų gimnazijos moksleivė, ir mano geriausia draugė iš Trakų Kamilė Agintavičiūtė. Vasarą užbaigėme su trenksmu – pirmąja savarankiška kelione į Jungtinę Karalystę.

Pasiruošti visai paprasta

Keliauti sugalvojome spontaniškai. Pavasarį, kartu leidžiant laiką, draugė iš niekur nieko pasiūlė kur nors keliauti. Nusprendėme, kad tikslas – Londonas. „Kodėl dabar? O kada vėliau? Dabar pats metas keliauti ir pažinti pasaulį“, – sakė ji.

Niekada neskridau lėktuvu. Tačiau Kamilė jau yra turėjusi tokios patirties, taip pat ir Londonas jai – ne svetimas: „Londone esu buvusi vieną kartą būdama maža ir, galima sakyti, nieko iš savo kelionės nepamenu. Taip pat ten gyvena mano artimieji, norėjosi aplankyti ir juos. Londonas man – be galo gražus ir didingas miestas.“

Tik gavusios pirmuosius atlyginimus, iškart nusipirkome bilietus, kainavusius kiek daugiau negu 100 Eur. Neturėjau žalio supratimo, kaip pradėti ruoštis tokiai kelionei, ką pasiimti ir ko žūtbūt nepamiršti, tad šiais klausimais pasiklioviau drauge. Tėvai beveik visai neprisidėjo prie mūsų pasirengimo – pasiryžome būti savarankiškos.

„Kadangi šeimoje nelabai kas keliauja, negavome jokių patarimų. Informacijos teko ieškoti internete, klausinėti draugų. Teta ir dėdė, kurie gyvena Londono priemiestyje, sutiko mus priimti kelioms dienoms savo namuose, padėjo mums susigaudyti svetimoje šalyje“, – gerą žodį giminaičiams skyrė Kamilė.

Ruoštis kelionei pradėjome nuo planavimo, į kokį oro uostą skrisime, kokias vietas norime aplankyti. Man asmeniškai buvo labai svarbu, kokius drabužius vilkėsiu kiekvieną dieną, todėl mano apranga buvo suplanuota jau mėnesį prieš išvykstant. Tada nusipirkome bilietus ir susikrovėme lagaminus.

Būnant nepilnamečiu keliauti savarankiškai yra drąsu, tačiau tai turi tam tikrų pranašumų. Kamilė mano, kad svarbiausia yra savarankiškumo įgūdžiai: „Viską turi daryti pats ir kelionė priklauso vien nuo tavęs.“

Londono spalvos „Labiausiai sužavėjo, koks didelis yra miestas. Vienos dienos tikrai nepakanka pabuvoti visose lankytinose vietose, todėl patariu vien Londono centrui skirti mažiausiai dvi dienas“, – dalinosi įspūdžiais Kamilė.

Man asmeniškai didžiausią, galima sakyti, šoką sukėlė žmonių srautai. Pagal žmonių skaičių, Londonas – kaip trys Lietuvos. Mieste visur – eilės, gatvėse – nuolatinis automobilių pikas, požeminės metro stotys – perpildytos. Niekada nesu buvusi tokioje gausioje žmonių apsuptyje. Londonas yra be galo pasaulietiškas ir įvairus miestas žmonių kilmės prasme.

„Mokame anglų kalbą, todėl susišnekėti nebuvo sunku, tik suprasti britų akcentą kartais – sudėtinga. Ypač išsiskyrė žmonių paslaugumas ir mandagumas. Netgi buvo atvejų, kada sulaukėme pagalbos iš praeivių dėl viešojo transporto, visi tau šypsosi ir yra labai svetingi, paslaugūs“, – prisiminė mano kelionės draugė.

Londone lankėmės įžymiuose rajonuose: apėjome kinų kvartalą, stebėjome sargybinių pasikeitimą Bakingamo rūmų aikštėje, vaikščiojome šalia Sent Džeims parko, kelias valandas praleidome Nacionalinės meno galerijos menėse, apžiūrėdamos žymiausių istorijos dailininkų paveikslus. Aplankėme ir garsųjį Natūraliosios istorijos muziejų, kuriame buvo filmuotas filmas „Naktis muziejuje“.

Be Londono, aplankėme ir Ročesterį, kadangi netoliese gyvena Kamilės dėdė ir teta, pas kuriuos buvome apsistojusios. „Miestas be galo sužavėjo, tarsi priminė Lietuvą. Ročesteryje patiko ir XII a. pilis, kuri jau šiek tiek apgriuvusi, bet ją vis dar galima aplankyti ir užeiti vidun. Netoli pilies – katedra. Galiu sakyti, kad tai – viena gražiausių katedrų, kuriose teko lankytis“, – sakė Kamilė. Ročesteris Anglijoje tėra nedidelis miestelis, tačiau savo dydžiu jis prilygsta Kaunui. Abi žavėjomės tikru autentišku Anglijos miestelio gyvenimu.

Grįžusios iš kelionės, abi padarėme išvadą – kartu vėl keliausime ne kartą ir ne du. Londonas šį rugpjūtį abiem pavertė itin įsimintinu. Tad su Kamile patartume: jei bijai keliauti vienas, būtinai pasiimk kartu savo draugą – taip kelionė tikrai nebus baisi ir liūdna, o įspūdžiai paliks dar linksmesni.

Kamilė PULOKAITĖ

„P. n.“ akademijos narė

Visos teisės saugomos. © 2006-2017 UAB 'Pajūrio naujienos'. Atsakomybės apribojimas. pingvinas