Pajūrio naujienos
Help
2024 Gegužė
Pi 6132027
An 7142128
Tr18152229
Ke29162330
Pe310172431
Še4111825
Se5121926
Apklausa

Ar pritariate, kad centrinis Kretingos miesto stadionas būtų pavadintas Šaulių stadionu?

Taip
Ne
Neturiu nuomonės
Komentarų topas

Savivaldybėje - buvusių ir esamų Kretingos vadovų nuotraukos (45 komentarai)

LT LithuaniaVaiduoklis
2010-06-10 07:22:19
Labryt.Liudytojui-ar tikrai ten-Garbes siena?..:-))Jei taip,tai tikrai ne vietoj.Kiek Savivaldybeje lankosi miestelenu ir miesto sveciu?5-10 procentu jei lyginsim su tuo zmoniu srautu,kuris nuolatos juda miesto centre.Jeigu tokia Garbes siena butu Rotuses aiksteje,tada,be jokios abejones tiems portretams ten butu ne vieta.O dabar?Kaip sakoma-savi tarp savu,arba savi-saviems:-))Ar i Savivaldybe uzejusiam zmogui tie portretai trukdo koridorium praeit?Gi ne statulos kokios-daug vietos neuzima.Galu gale einant pro sali nebutina portretu pusen ziuret.Ar didelis skirtumas butu,kad tokia istorija butu pateikta kitokia forma?Sakykim,toje pacioje Savivaldybeje,koridoriuje,ant staliuko butu padetas albumas su jame esanciom visu rajono vadovu nuotraukom.Kas uzejo-jei nori tegu pavarto albuma,kam neidomu-neziures ton pusen,kaip neprivalo ir i portretus ziuret.Man,sakykim,nepatinka,kad nepriklausomoje Lietuvoje,cia pat,pro Kretinga,desimtimis per diena pravaziuoja sovietiniai traukiniai su sovietinemis cisternomis.Tai ka dabar daryt?Beje,o gal jums butu patogiau,jei vietoje sovietiniu laiku avivaldybes protesto akcijavadovu portretu butu padziautas koks nors siandieninis dievukas,Lietuvos gelbetojas?Pvz tarptautinio valiutos fondo eksperte,labai palaikiusi siandienine taupymo ir mokesciu politika.Kuri labai ragino dar labiau taupyt,ieskot ka dar butu galima apmokestint(tik kazkodel ta eksperte nepateike konkretaus receptuko,kaip zmogui isgyventi is likusiu keliu lituku,jei sumokami visi privalomi mokesciai)...Tai va,tokie mano pasamprotavimai,garbus ponai komentatoriai.Man nei tie zmones,nei,juo labiau portretai,gyventi netrukde ir netrukdo.O jei kam trukdo-gal surenkit prie Savivaldybes protesto akcija...Geros visiems dienos.
LT LithuaniaVaiduoklis
2010-06-10 07:36:36
Dovanokit uz klaidas,bet komentaro esme lieka ta pati..:-))6 eiluteje nuo apacios turetu buti-'...jei vietoje sovietiniu laiku vadovu portretu butu...'.
LT LithuaniaAntanasKazimieraitis
2010-06-10 08:37:33
Pritariu Liudytojui. Istoriją reikia žinoti, bet negarbinti sovietmečio menkos prabos valdininkėlių "garbės galerijoje". Pripažinkite, ne jie priiminėjo sprendimus Kretingoje, o partijos rajkomo sekretoriai (gal ir jų portretus pakabinti? Priminskiu, kad vienas iš pirmųjų buvo NKVD valdininkas, o kitas baigė 6 deš. kalėjime už "liaudies turto" grobstymą).
NIekur nesiūliau nesimokyti sovietmečio vadovėliuose. Juose reikia kuo daugiau rašyti apie šį laikotarpį. Ir apie koloboravimą, ir apie pasipriešinimą, ir apie prisitaikymą (juk prisitaikiusiųjų buvo dauguma).
Vadovėliuose reiktų rašyti, kaip tėvai 5-6 deš. stengėsi išsiųsti vaikus mokytis Kaunan ar Vilniun, kad šie ištrūktų iš kolūkių. Kaip po to tie patys tėvai buvo priversti vogti kolūkio pašarus, kad namuose išauginti kiaulę prsimaitinti tiems vaikams rajono centre ar didmiestyje.
Vadovėliuose turėtų būti (beje panašios ir yra)nuotraukos, kaip Kretingoje prie univermago (priminsiu dab. "Senukai") stovi eilė lauke ir rangosi į antrą aukštą, nes "išmetė" čekoslovakiškų batų. Analogiškai, jei pamenate atrodė Palangoje dab. Boulingas, kur didžiulė eilė iš pirmo aukšto nusitęsdvo į antrą prie batų.
Vadovėliai turėtų rašyti ir rašo apie paskyras automobiliams, eiles butams ir baldams, talonus žirneliams, tualetiniam popieriui it t.t. Pamenate Klaipėdos talkučke ir joje perkamus džinsus vaikui, nes kitur neina gauti.
Gal ir uždarbius pamenate ponai (eilinio žmogelio 90-120 rub., o toliau - ką gebi "sukombinuoti") bei batų, striukių, kostiumų, baldų kainas (santykį uždarbio ir kainos palyginkite)? Taip būtiniausios maisto prekės buvo įkandamos, bet kitiems daiktams taupyti reikėjo net labiau negu dabar.
Praeitį reikia tyrinėti, semtis pavyzdžių. Tačiau abejotina ar didiems darbams "garbės galerijoje" gali ėįkvėpti sovietiniai valdininkėliai, vykdę ne jų "rinkusių" (rinkimus su kapelomis, bufetais ir "gėrybių" dalybomis turbūt p. Vaiduokli pamenate) darbo žmonių ar liaudies valią, o rajkomo sekretorių paliepimus.
LT LithuaniaAntanasKazimieraitis
2010-06-10 08:41:36
Atsiprašau už klaidas. Tai nepasiteisinimas, bet labai skubėjau rašyti.
LT LithuaniaVaiduoklis
2010-06-10 09:35:40
Antanui K.Gerbiu Jusu istorijos zinias,ne vien chrestomatines,bet ir is patirties.Taciau,gerbiamsais,ne apie tai diskusija.Neieskokime kazkokiu kabliuku,kazkokiu kompromatu vienam ar kitam istorijos tarpsniui.Straipsnis TIK apie tai,kad Savivaldybeje iskabinti rajono vadovu portretai.Tai as konkreciai ir klausiu-na negi jie(tie portretai)trukdo laisvai kvepuoti?Kalbu is savo pozicijos:man-ne.Del manes,uzdaroje erdveje,kur lankausi labai retai,ar visai neturiu reikalo lankytis,-tegu kabina 'svenciausios trejybes'-Markso,Engelso,Lenino portretus...Tegu kabina Stalino,Berijos portretus...jei savivaldybes darbuotojams smagu tureti tokia galerija-tegu.Kazkam nepatinka,kad mokyklu klasese kabo kryziai,kai kas-buvusios nomenklaturos portetus pakabino.Na ir kas,gerbiamasis?Ar del to pasaulis apsivers?Kartoju-man tas savivaldybes koridorius-jokia ne viesa vieta,juo labiau-ne Garbes siena.Jeigu tokie portretai siuo laikotarpiu butu demonstruojami garbes lentoje,kuri buvo skvere pries buvusi Buitinio aptarnavimo kombinata,arciau Vilniaus gatves,-tada butu visai kitokio pobudzio mano pamastymai.O dabar...Tegu dziaugiasi,tegu garbina kam patinka.Jie man savo nuomones neprimeta.Pagarbiai.
LT LithuaniaVaiduoklis
2010-06-10 09:45:26
Beje,nieko neparasiau del gerb.Antano minties,kad TADA '...kitiems daiktams taupyti reikejo labiau nei dabar...'.Kas be ko,galima butu sutikt.O tai kuris zmogus,eilinis darbininkas dabar istengia sutaupyt?Praktiskai-neimanoma.Dabar tiesiog lengviausias kelias isigyti norima daikta-lizingas(na,sutikime,ne pati didziausia blogybe,kas liecia reikala su bankais-tai ne kokios simtatukstantines paskolos.O kitose parduotuvese,ziurek,galima ir su paciu savininku tiesiogiai susitart,kad lizinguotu be banko).Taigi sovietmeciu taupomasis bankas tokios paslaugos kaip isperkamoji nuoma - neteike.Todel zmones ir buvo verciami taupyt Ir taupe ilgus ilgus metus.O kai sutaupe,ziurek ir sveikatos nebelike,ir tas taip kazkada trokstas daiktas jau nebemielas...
LT LithuaniaSamogitian
2010-06-10 10:28:13
Vaiduoklis-protingas zmogus, o antanas k neskiria kiausiu nuo kiausiniu.
Priminsiu:kai Kubilius 2000-aisiais pereme rajona, skolu buvo 20 mln.Dirbo, taupe, mokejo skolas, o tokie amsiukai urzge ir vis kando i blauzda.
Pamastykit-greit vel reikes grazinti rajona valdyti progresyviosioms jegoms-su kokiom skolom si karta atiduosit?
LT LithuaniaAntanas Kazimieraiti
2010-06-10 18:19:30
Įdomu, ar dabartinis rajono administratorius socdemas Černeckis ir daugiau kaip pusė socdemiškų pažiūrų valdininkų savivaldybėje jau nebelaikytini "pažangiųjų jėgų" atstovais.
Dar įdomiau, kas prie V. Kubiliaus vicemeru buvo ir padėjo "dirbti, taupyti, mokėti skolas", ar ne dabartinis meras J. Mažeika. Tad rajoną iš skolų traukė ir socdemai, ir konservatoriai kartu. Tad apie "pažangiečius" ir "atžagareivius" pasakų nereikia.
Taip pat įdomu, kad "pažangiosios jėgos" kažkodėl nelabai nori V. Kubiliaus saraše ir kitą vadovą norėtų matyti, bet patriarchui į akis bijo pasakyti. Balsavimui dėl nepasitikėjimo V. Kubiliumi taigi socdemai irgi tyliai pritarė, nes aferų pinigai Valerijono šeimai byrėjo, o dalintis tai nenorėjo.
Kita vertus, V. Kubiliaus potretas teisėtai kabo, nes jis rinkimuose į tarybą buvo išrinktas. Tik nesakykit p. Samogitian, kad už J. Vaikėna jūs balsavote tikruose rinkimuose (ar iš viso jį pamenate? Gal ir eilių prie Mėsinės ir Žuvinės užlinkusių link Tarybų aikštės ar Banko irgi nepamenate?)
LT Lithuaniaas
2010-06-10 18:55:48
kai nenori dalintis taip ir iseina,,zadnost pogubila fraiera,,o kas del valerijono tai jokios suburdinacijos sprendziant bet koki klausima tik ,,as,,as,,as,,as,,kas gali dirbti kai kiekvienam sprendime girdi,,kaip as pasakiau taip ir bus,,kartojuos,,jokios suburdinacijos,,teko su tuo,,as,,paciam susidurti,rodos duris atviros o ieiti negali
LT LithuaniaAntanas Kazimieraiti
2010-06-10 19:36:02
Gal kas buvote konferencijoje? Ką gero L. Truska pakalbėjo apie tarybų valdžios laimėjimus Kretingos rajone, kurio 60 m. švenčiame.
Jei tai švenčiame, kaip savivaldos šventę, tai gal vertėjo pasirinkti 1919 m. datą, kai žmoės tikrai demokratiškuose rinkimuose išrinko Kretingos apskrities seimelį?
LT Lithuaniaoptimistas
2010-06-10 22:06:17
p. Antanai js7 komentaruopse jauiasi nostalgija, kad likote nepakviestas į anksčiau buvusius "balius", nekviečia ir dabar, o gal kvietė, bet niekas neipylė.:) Pritariu vaiduokliui, tegu tie portretei kabo , niekam jie netrukdo. Nebent jums drauge Antanai. Lengviausia nieko nedaryti ir visus kritikuoti. O manau Truska kalbėjo apie tai kaip draugas Antanas Kazimieraitis buvo lojalus tarybų valdžiai.
LT Lithuaniav
2010-06-10 22:35:52
Antanai Kazimieraiti,
esate gerai ivalde Vytauto Gebelso frazeologija ir ciniska panieka tam laikotarpiui , kurio uzbraukimas jums uzaugino lasinius.Nesileisiu su tamsta i debatus, bet tamstos paskvilius paskaicius, gali susidaryti ispudis, jog Kretingoje pries 20-30 metu zmones vaiksciojo basomis,prisidenge skarmalais o as galiu paliudyti, kad zmones turejo pinigu, jei jiems nepakako ne itin kokybisku"raudonojo Spalio "batu ir jie galejo leisti stoveti didziuleje eileje.O ar tikrai tai esminis dalykas?O gal pakalbekite ne apie pernyksti sniega, o apie nudienos "rojaus" aktualijas - eiles prie lekstes sriubos, prie mesos parduotuves nuo ryto 7 val., laukiant pigesniu subproduktu, surmulio nakti prie atlieku konteineriu.O gal galetumete pasakyti, kaip pakomentuojate uzsienio sveciams kiekvienos seniunijos centre kasdien issiskleidziancius nunesiotu tiusiku turgelius, kuriu pagrindinis kontingentas-nuskurdinti kaimu gyventojai, kuriems nauji cekiski batai-neigyvendinama svajone.
Bet , itariu, smagiai sudalyvavote didziajame ardyme, o priklausote tiems, kurie pasibalnojo ne viena ir ne du tautiecius taip, kad jie evakuavosi strimgalviais is brangios Tevynes, o likusiems prausiate smegenis, vaizduodamas dideoli demokrata
LT LithuaniaAntanasKazimieraitis
2010-06-11 09:20:51
Gerb. v,
Dėl pernykščio sniego: pripažįstų, kad spalvas sutirštinau, bet jei mane kaltinate ciniška panieka sovietmečiui, tai pripažinkite, kad jums rožinė nostalgija šiam laikotarpiui, o kriticizmas nepakenktų. Pripažinkite, kad eilė prie Mėsinės 1986 m. analogiška eilei prie sriubos ar pigesnių subproduktų 2010 m. Tiesa, to priežastys kiek kitokios, ką priažįstu.
Dėl Vytauto (?Jozefo) Gebelso (jei Vytautas, tai Landsbergis?), tai gal ir Algirdas (Andriejus?)Ždanovas (Brazauskas?) tiktų: pripažinkite, kad šalia Gebelso buvo ir propagandistas Ždanovas. Kaip žinia Hitleris ir Gebelsas (remiantis pastarojo dienoraščiais) mėgo žiūrėti sovietinės propagandos filmus ir iš jų mokėsi. Neseniai per TV rodytas filmukas apie Brazauską, kur pamirštas staigus jo praturtėjimas ir Kristinos privatizacijų peripetijos, irgi propagandinis šedevras.
Vis esu kaltinamas tuo, ko nesakiau: nesiūliau išbraukti sovietmečio iš vadovėlių, bet apkaltino, nerašiau, kad skarmalais apsirengę sovietmečiu vaikščiojo, bet esu tuo kaltinamas. Aš tepriminiau tai, kas dėka nostalgijos pamirštama apie sovietmetį.
Dėl dabartinio "rojaus": man taip pat skaudu matyti jūsų paminėtus reiškinius, bet aš niekur nerašiau apie dabartį, tai kaltinti mane tuo, kad šių skaudulių nematau nereiktų. Straipsnis skirtas garbės galerijai, kurioje pakabinti sovietmečio vidutinės prabos valdininkėliai, pripažinkite, nelabai rūpinęsi žmonių gerove.
Aš siūliau padiskutuoti ar tikrai jie verti kabėti (bent jau Vaikėną visi tada gyvenę turėtų prisiminti).
Dar dėl dabartinio "rojaus": prie jo sukūrimo prisidėjo abi pusės: dešinė sukūrė prichvatizacijos teisinę bazę, bet ja pasinaudojo tai "buvusieji". pažvelkite į Kretingos rajono stambiuosius verslininkus: jei ne jie, tai jų tėvai dirbo rajkome, vykdomajam komitete, kolūkio pirmininkais ar agronomais, komjaunimo funkcionieriais, įmonių vadovais. Jei nematote tokio šleifo pas kai kuriuos, tai gal jie tik statiniai vitrinoje, o jų pinigų savininkai visai kiti. Dar gal norite pasakyti, kad Kretingos socdemai sėdintis savivaldybės taryboje ne verslininkai. Gal dar sakysite, kad ponui Valerijonui Kubiliui (kuris meru buvo išrinktas ne tik socdemų, bet ir konservatorių balsais) labai rūpėjo Kretingos žmonės, o ne šeimos versliuko reiklai. Tad žmones iš Lietuvos vijo ir veja ne tik "koncervai", bet ir didžia dalimi nomenklatūrinės kilmės verslininkai, kuriem pinigai ir nuosavas pelnas svarbiau už žmogų ir verslo ateityje perspektyvas. Gal socdemiškos "motinėlės" Blinkevičiūtės neprisimenate ir jos bedarbystės sprendimo būdo - emigracijos. Kuo skiriasi tai sprendimo būdas nuo dabartinio? Gal tik tuo, kad to meto emigrantai turėjo galimybę Airijose ir Ispanijose rasti darbo ir sėkmingiau įsikurti, o dabar ten ne ką geriau negu pas mus. Apie situaciją ten ir krizės pradžią metais anksčiau negu Lietuvoje žinau, nes ten irgi yra giminaičių.
Dešinė turi liežuvį, bet proto patylėti, kai reikia, ir administracinių gebėjimų nelabai (iš kur jie galėjo atsirasti, jei juos ugdėsi rajkomuose ir vykdomuosiuosekomitetuose sėdėję), o kairė turi proto nekalbėti, to ko nereikia (gal išskyrus Kirkilą), bet jie turi, irgi pripažinkite, ilgas rankas, kuriomis perėmė turto valdymą.
Gal užteks tikėti pasakomis apie "darbą žmonių gerovei" sovietmečiu ir dabar. Kritiškai žvelkime į praeitį ir dabartį. Negarbinkite vieno laikotarpio ir nesmerkite kito. Aš į abu žvelgiu kritiškai.
Pabaigai dvi pastabos: nė vieno nepriverčiau emigruoti, gal net apsaugojau nuo to; tikiu, kad žmonės turi valdžią tokią, kokią įsirenka (jei ji supuvusi, tai dėl to atsakingi ir mes patys).
LT LithuaniaVaiduoklis
2010-06-11 09:35:14
Sveiki.Negaliu nepritart komentatoriui'v'-ponas Antanas K.,deja,nieko nekalba apie siandienos situacija,o tik demonstruoja savo istorijos zinias(kas,negincijamai,yra pagirtinas dalykas-bet...ne sitame kontekste).Gi niekuo nesiskiria sovietine nomenklatura nuo siandienines.Sovietmeciu,nors ir buvo vadinamasis 'zmoniu engimas',taciau kiekvienas galejo dirbti ir be galvos skausmo patenkino kasdienius poreikius.Ka turime siandien?Nepalyginamai blogesne situacija.Kai eilinius zmones engia saviskiai-ne sovietai.Jus,ponas AntanaiK.,vis dar idealizuojate Nepriklausoma Lietuva?Deja,Lietuva as tematau kaip sali,kaip teritorija.Kaip Valstybe?Deja deja...Ir ta masini zmoniu begima is salies ieskoti bent jau padoraus gyvenimo i svetima sali-jau negalima vadint emigracija.Tai jau evakuacija.Ir jei kas nors pasikeistu i geraja puse nukabinus tuos portretus-as,ko gero pirmasis eiciau tai padaryt.Deja,tie portretai musu gyvenimo niekaip neitakoja.Taip,kad-siulyciau neskleist demagogijos ir baigt sias diskusijas.Sekmes visiems.
LT LithuaniaSamogitian
2010-06-11 10:40:22
Antanas yra labai konservuotas ir jam sito nebeismusi.Girdejau is Kazio Sajos gera metafora-kiaulei , kai jai ciurksle ant snipo varo, atrodo, kad siltu lietum lyja.Siandien jam gerai, o jus pasiuskit
Na, o musu Antaneliui narkomanija, prostitucija, homoseksualizmas,zmoniu zudymas tarsi karo metu, valdininku panieka zmogui, lietuviu kalbos ujimas, zmones apemusi baime yra Atgimimas, kitaip-Renesansas.
Ir dar-zmogelis labai noretu uzciaupti istorikus, kuriu siap jau paskirtis yra atspindeti visas spalvas, o ne tas, kurios reikalingos valdanciajai klikai.Atsimenat, kaip antaniukaiir vytukai mėte i minia bombikes, degino Baltusio ir Janonio knygas viesai, sprogdino paminklus-inkvizitoriu buvo visais laikais.Tik kuo, ponai, skiriates nuo stribuku, vertusiu po karo Vytauuto ir Nepriklausomybes paminklus?
Antaniukas yra arba fanatikas-dogmatikas, arba klakeris, arba Tarybu valdzios metais negalejes igyvendinti savo asmeniniu ambiciju.Nuskriaustas, kitaip sakant
LT Lithuaniav
2010-06-11 14:19:20
Palikit jus ji ramybej.Tegul kariauja zmogus su velniais, vaiduokliais ir troliais vienas.Viso gero
LT LithuaniaJ S
2010-06-13 11:36:45
mano rašyti prašymai adresuoti sssr vidaus reikalu ministrui būdavo persiunčiami į Vilniu po to įkretinga kur vygdomojo kom pirmininkas uždėdavo rezoliucija kad galime gyventi bet kur išskyrus LTSR ir per Vilniu Maskva patekdavo į mano šeimos byla kuri dabar yra vilniaus archyve tad neverskite kaltės Maskvai tai buvo 1958-1963m
LT LithuaniaJ S
2010-06-13 11:38:58
mano rašyti prašymai adresuoti sssr vidaus reikalu ministrui būdavo persiunčiami į Vilniu po to įkretinga kur vygdomojo kom pirmininkas uždėdavo rezoliucija kad galime gyventi bet kur išskyrus LTSR ir per Vilniu Maskva patekdavo į mano šeimos byla kuri dabar yra vilniaus archyve tad neverskite kaltės Maskvai tai buvo 1958-1963m
LT LithuaniaManau
2010-06-14 14:41:45
O Anužis ir Mažeika ar nebuvo komunistai?
LT Lithuaniademetrija
2010-06-14 22:17:22
na ir pavaret cia.net neturiu tiek laiko,kad visus komentarus perskaityciau.
Jūsų vardas,pavardė:

Trumpas komentaras:

WWW.PAJURIONAUJIENOS.COM pasilieka teisę pašalinti tuos skaitytojų komentarus, kurie yra nekultūringi, nesusiję su tema, pasirašyti kito asmens vardu, pažeidžia įstatymus, reklamuoja, kursto nelegaliems veiksmams.

WWW.PAJURIONAUJIENOS.COM privalo informuoti specialiąsias Lietuvos tarnybas apie įžeidžiančių, smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokią neapykantą skatinančių komentarų autorių duomenis. O taip pat gali tai padaryti savo iniciatyva.

Visos teisės saugomos. © 2006-2017 UAB 'Pajūrio naujienos'. Atsakomybės apribojimas. pingvinas