Pajūrio naujienos
Še6132027
Se7142128
Apklausa

Ar verta uždrausti azartinių lošimų reklamą?

Taip
Ne
Neturiu nuomonės
Komentarų topas

„Būkite jame įsišakniję ir ant jo statykitės, tvirtėkite tikėjimu“ – tokiu šūkiu šios Pasaulinės jaunimo dienos (PJD) Ispanijos sostinėje Madride kvietė viso pasaulio tikinčiuosius, tarp jų ir 27 kretingiškius, gyventi su Kristumi, skelbti gerąją žinią ir drąsiai pasakyti: „Taip, aš tikiu, o tu?“

Į dvasinę kelionę jaunimą lydėjo brolis Tomas ir sesuo Danutė (kairėje).

Beveik dvi savaites trukusi kelionė kiekvienam parapijos tikinčiajam paliko neišdildomų įspūdžių – dvasinis atsinaujinimas, draugystė su kitų kultūrų žmonėmis įstrigo daugelio širdyse. Tik atvykusi į Ispaniją Kretingos delegacija apsistojo A Corunos parapijoje, kurioje kelias dienas vyko pasiruošimo katechezės PJD Madride. Kretingiškiai susipažino su miestelio apylinkėmis, lankėsi muziejuose, kartu su ispanais žaidė ne tik futbolą, bet ir krepšinį, vakarais ant jūros kranto klausėsi šlovinimo koncertų.

„A Coruna – pati įdomiausia kelionės vieta, kurioje žavėjo aplinka, draugiški žmonės“, - teigė kelionės dalyvė Marta Benetytė. Šiame mieste kai kuriems lietuviams nusišypsojo laimė gyventi ispanų šeimose, kai tuo tarpu dalis piligrimų nakvojo mokyklose. Kretingiškė sesuo Danutė Ančerytė apsigyveno keturių įvaikintų hiperaktyvių vaikų šeimoje. „Gera buvo matyti tuos geraširdžius vaikų tėvus, jų neapsakomą kantrybę“, - prisiminė sesuo.

Madride Kretingos delegacija apsistojo ispanų mokykloje. „Labiausia, ko išmokome kelionės metu, – nebambėti. Nebambėti tada, kai į bendrą dušą tenka eiti per lauką apsivilkus maudymosi kostiumėliu, praustis šaltu vandeniu, tam tikru laiku užgesinti šviesą, užsukti vandenį, kad nepiktintume aplinkui gyvenančių žmonių. Nebambėti netgi tada, kai pavėsyje 43 laipsniai karščio, o geriamojo vandens buteliuko eilėje tenka laukti dvi valandas. Teko prisitaikyti prie tokių sąlygų, kokios buvo, bet dėl to nesiskundėme“, - įspūdžiais dalijosi sesuo Danutė.

Madride kretingiškiai susipažino su būriu draugų: „Įdomiausia tai, jog nemokėdami ispanų kalbos susikalbėjome gestais. Ispanai – labai draugiški, paprasti, mandagūs žmonės. Pamokėme pranciškoniškąjį ispanų jaunimą lietuvių, jie mus – ispanų kalbos. Labai susibendravome, tapome artimi, kai kurie netgi klausė, kur galėtų Lietuvoje apsistoti, nes norėtų pas mus atvažiuoti“, - pasakojo Edvinas Jurgutis. Atvykus į Madridą kiekvienas gavo specialiai PJD išleistas „Magnificat“ knygutes, kuriose galėjo rinkti kiekvienos šalies atstovų palinkėjimus, pasisveikinimus jų gimtąja kalba. Kai kurie su kitų šalių piligrimais keitėsi netgi šalių atributika – apyrankėmis, skrybėlaitėmis.

Kelionės dalyviai prisiminė naktinę adoraciją Cuatro Vientos oro uoste: „Visą dieną buvo be galo karšta. Tik vakare atvažiavo gaisrinės mašinos ir pradėjo visus kaip gėles laistyti. Pradėjus temti pakilo didelis vėjas, smarkiai lijo. Kažkas netgi sakė - visą dieną meldėte lietaus, štai ir gavote. Audra, palikusi mus kiaurai šlapius, po truputį nurimo, Mišios su Popiežiumi Benediktu XVI tęsėsi toliau. Turbūt tai buvo viena geriausių mano naktų kelionės metu, kai ant žemės po atviru dangumi miegojau kaip Dievo rankose“, - kelionės akimirkomis dalijosi sesuo Danutė.

Visi kelionės dalyviai tvirtino, jog didžiausią įspūdį tą naktį paliko Ostijos pagarbinimas. „Apytiksliai du milijonai žmonių suklupo pagarbinti Švenčiausiojo. Stojo mirtina 15 minučių tyla. Atrodė, jog aplink nėra nė vieno žmogaus – niekur neišgirsi jokio krebždėjimo. Tą akimirką buvo labai gera kartu su visais pasaulio tikinčiaisiais pajausti dvasinį artumą“, - neslėpė Arnoldas Jurgutis.

„Nors iš kelionės tikėjausi didesnio dvasinio atsinaujinimo, tačiau važiuojant atgal tarp mūsų visų Lietuvos pranciškoniškojo jaunimo narių, pasijuto vienybė, sunku buvo išsiskirti“, - prisiminė M. Benetytė.

Alberta Sabakonytė pritarė, jog visos kelionės metu buvo jaučiamas dvasinis augimas. Sesuo Danutė taip pat akcentavo vienybės jausmą: „Juk kartais mums taip trūksta buvimo drauge. Bažnyčioje visi tampame viena šeima – nesvarbu, kokia kalba kalbame – visi esame broliai ir seserys“.

Faktai

Pasaulinių jaunimo dienų (PJD) sumanytojas – Popiežius Jonas Paulius II.

Oficialiai pirmą kartą PJD buvo švenčiamos 1986 m. per Verbų sekmadienį Romoje.

PJD simbolis – medinis kryžius.

PJD rengiamos kas trejus metus vis kitoje pasaulio šalyje.

Panašus renginys, vykstantis nacionaliniu mastu kas dvejus metus Lietuvoje, – Lietuvos jaunimo dienos.

Inesa RINKEVIČIŪTĖ

"Pajūrio naujienų" akademijos narė

Visos teisės saugomos. © 2006-2017 UAB 'Pajūrio naujienos'. Atsakomybės apribojimas. pingvinas